Zdroj 5V hodne A.

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:08:15 CET 2004

Ale ULN2064B & spol. by sel, asi to jste take
myslel a ja to trochu neznal. Diky za radu, taky jsem
mohl do katalogu mrknout drive, zas to bude
trochu kompaktnejsi a ja chytrejsi :-).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Snail Instruments [mailto:snail@iol.cz]
Sent: Thursday, October 18, 2001 6:32 PM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Zdroj 5V hodne A.

>Potreboval bych zdroj 5V pro trochu vetsi odber.
>Uz mi totiz prisly krokove motorky (uz jsem psal
>ty za 40Kc) a jsou unipolarni na 5V a odpor jednoho
>kazdeho vinuti ze 4 je jen 6R, tedy budou zrat
>jak strhane.

Pokud nehodlate pouzivat ULN2803 & spol, cili obycejne spinace, ale budici
obvody pro krokove motory, jako L6202, L6223 a dalsi jiz zminene, pak je
potreba napeti alespon dvakrat vyssi, ale nebal bych se ani 20V. Ridici
obvod z nej totiz naseka obdelniky s vhodnou stridou, ktere indukcnost
tlumivky vyhladi na prumerny proud. V ridicim obvodu je zaroven zpetna
vazba, takze zdroj se nedela vubec stabilizovany, jenom trafo, usmernit a
vyfiltrovat. Protoze se pouziva vyssi napeti, staci mensi proud. Me velice
pomohly osvetlit problematiku aplikacni listy od Thomsona, vrele doporucuji.
Mimo jine lze pri tomto zpusobu ovladani dosahnout vetsich otacek (pri
stejnem proudu).

J. Hanzal