sirokopasmovy VCO

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 12:08:11 CET 2004

Generator, selektivak Wandel Goltermann z roku 70 mel
rozsah 10kHz - 30MHz v jednom pasmu, fazovy zaves,
chybove napeti fazoveho zavesu byla pomocna stupnice
pro male rozladeni.
Zakladni kmitocet oscilatoru byl co se pamatuji 69MHz.

Nezapomente, ze balancni modulator filtruje z principu
zakladni frekvence a vystup jsou jen dve postrani pasma
tedy f1+f2 a f1-f2. Tedy pokud je dobre vybalancovan.
Parazitni prunik samozrejme existuje. ale i tak je pomerne
potlacen.
Takze teoreticky deláte filtr na součtove frekvence, a to je
od 60MHz nahoru.
Myslim, ze dnes by to jiz coby eqivalent slozitosti Temelina
nemel byt, balancni modulatory se shotky diodami tady nekdo
vyrabel a oscilatory s fazovym zavesem se prodavaji
integrovane.
Tim nerikam, ze to bude sranda udelat. Mechanika byla k tomu
drastická, frezovane bloky, vse prisne autonomni a filtrovane
proti prunikum parazitu, skoro jako mikrovlny.
Na TestComu byval servis WG, nebo nekde u spoju na
zesilce by vam mohli ukazat dokumentace pro inspiraci.
I Tesla Brno neco podobneho vyrabela coby pajc..

Nevim pro co to chcete pouzit. Chcete li jen zdroj kmitoctu,
by bylo asi lepsi u spoju - drive SDK koupit vyrazeny gener.
Dnes maji cenu par kacek.

KOTTAS