ofset a TV vysilace

Tony Malecky Tony
Středa Březen 17 12:08:04 CET 2004

Uz se presne nepamatuju kde jsem to cetl a jak presne to tam bylo
vysvetleno.
Principielne je rozdeleno uzemi pokryte TV vysilaci do jakychsi pomyslnych
trojuhelniku, kde na vrcholech trojuhelniku jsou TV vysilace se stejnym
kanalem a strana trojuhelniku je vzdalenost mezi vysilaci. A ta vzdalenost
pak muze byt kratsi pokud nejsou na vysilacich presne stejne frekvence, ale
kousek vedle...
Sam bych si to vysvetlil tak, ze jelikoz vysilace jsou frekvencne dost
presny, tak kriticky mista budou nekde uprostred te vzdalenosti kde pri
temer naprosto stejne frekvenci dochazi k interferencim. Pokud jsou
frekvence kousek od sebe, neni to patrne tak hrozne. V uvahu bych bral i to,
ze obraz je amplitudove modulovanej.Bez potlaceni nosne.. Jinak receno
nejvetsi energie je prave na nosne frekvenci, udava se 50 procent, v pasmu
danem sirkou kanalu je rozprostren zbytek..
Ale je to jen muj vyklad.. TV se nejak nezabyvam a jen co mi zustalo v hlave
z teorie...

Tony OK1HMA