vetracek v PC mezi 5 a 12V

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:08:02 CET 2004

On Wed, 24 Oct 2001, Lukas Grepl wrote:

> Zdravim konferenci,
>
> mel bych takovy spekulativni dotaz - co se stane, kdyz vetracek v PC,
> zapojeny na 7V mezi 5 a 12V (coz se dela pomerne casto kvuli snizeni otacek)
> odejde a zkratne se? Myslim si, ze by bud mela vypnout ochrana zdroje nebo
> to by to asi nevydrzely dratky zdroje...
>  Je ale mozne, ze neprezijou nektere komponenty? - neboli, je mozne, ze se
> tam objevi takova napetova spicka, ze je znici?

Ja bych rekl ze ten zdroj nema zadnou prepetovou ochranu na 5V casti,
takze kdyz ten vetracek udela tvrdy zkrat budete tam mit naraz na obou
dratech napeti ktere vznikne po spojeni baterie kondenzatoru nabitych
na 12V s temi co jsou nabite na 5V. Takze tam bude 'neco mezi'. Zdroj to
vyhodnoti a prestane davat, ale nez se ty kondy vybijou do zateze a napeti
na obou sleze na 5V budete tam mit spicku. Ja bych tohle zapojeni
neriskoval a dal by pred ventilator zenerku a pripojil ho na 12V.