Elektricky ohradnik

J. Rotta rotta
Středa Březen 17 12:07:51 CET 2004

Zdravim.

Jen takova mala inspirace pro zacatecniky se slozitymi DPS.

Neni problem koupit metry zvonkoveho dratu, nebo si
rozriznout vicezilovy kabel SYKFY (mam ty Y spravne ?),
vyrobit desku pl. spoj? jen co vyjde na jednu stranu
a zbytek popropojovat do pripravenych der pripajenim
spousty kousku onoho dratu ze strany soucastek. Kdyz ty
draty poradne utahnete a postahujete, je to velice pevne
a kompaktni (vlastni zkusenost).

Da se pouzit i vrtana laboratorni deska s dirami v rastru
2.54mm a pripajet patice, soucastky a popropojovat zase
draty ze strany soucastek - tedy pripajet ty draty.
Pro bastl ucely staci a kdyz se to dobre pripaji a draty
udelaji akorat dlouhe, da se fakt ledacos. Takto se mi
podarilo spotrebovat 1m hodneziloveho kabelu na jednu
konstrukci. Ano, trvalo to dlouho a dnes bych asi radeji
dal penize za poradnou desku, ale za??te?n?k v?t?inou
nem? tak drah? ?as a tak se mu ony dratov? spoje na plo???ku
mohou vyplatit. Jen to chce dost trpelivosti a taky si ty
draty pak po sobe premerit mezi paticemi,
tedy pokud si clovek neveri :-).

Co se tyce ruznych parazitnich zalezitosti mezi hromadou dratu,
neobjevil se mi zadny problem s AT89C51 na 20MHz ani posledne,
kdyz jsem si takto pripojil 32kB SRAM. Kdyz to neni tak moc dratu,
obcas po takovem reseni pro bastl ucely sahnu i dnes.

--
Jiri Bezstarosti