Cim zacit ?

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:07:50 CET 2004

Vzhledem k tomu, ze se jedna o hobby, pridal bych jeste par pozadavku:

6) Aby se dal sehnat bez problemu v kusovem mnozstvi. Je jiste spousta nadherne vybavenych procesoru, ktere se nedaji koupit. Vzorek z webu muze byt nekdy reseni, ale kdyz se nahodou ze vzorku zakouri, co dal?

7) Aby mi jeho cena dovolila mit dva nebo tri kusy k testovani. Pokud mam podezdreni na odpaleny pin apod., neni nic snazsiho nezli vyzkouset jiny kus. A taky me unik 'tovarnou instalovaneho koure' nevyvede tolik z rovnovahy.

8) Aby se dal snadno naprogramovat. Vetsinou, pokud je programovaci algoritmus publikovan, se da najit nejake udelatko na webu. Casto i u vyrobce. Programovani bez potreby vyjimat procesor z patice je urcite nejpohodlnejsi, ale i bez toho se da zit.

9) Aby se clovek nekde dovolal pomoci, kdyz mu to ci ono nebude fungovat. Zkuste se zeptat treba na zkusenosti s procesory Holtek, moc se toho asi nedovime.

A jenom par slov k nekterym bodum:

>1.Aby na procesoru byly implementovany A/D a D/A prevodniky

Pokud mate na mysli konkretni aplikaci, muze byt integrovany A/D nebo D/A nezbytny, ale jindy neni vubec potreba.

>3.Aby k nemu byli programove prostredky zdarma (nejlepe neco jako Basic
>ktery by se pred nahranim do procesoru prelozil do strojoveho kodu)

Rada zacatecniku zije v domeni, ze Basic, Pascal, Forth nebo C je zbavi nutnosti prokousat se funkcemi jednotlivych periferii. Je to z vetsi casti omyl. Nekdy dokonce naopak - najit chybu v knihovne pro danou periferii vyzaduje perfektni znalost jeji funkce.

>4.Aby to melo implementovano nejake ladici funkce.

Tak treba vypis na seriovy port je velice uzitecna ladici funkce.

>5.Aby mel co nejmensi spotrebu.....

To doma tolik setrite elektrinou ? :-)

J. Hanzal