[OT] Digi Foto

havraj1.edu@mail.cez.cz havraj1.edu
Středa Březen 17 12:07:42 CET 2004

Cau,
ono to je trosku jinak. V rade prispevku se tvrdi, ze je to zdarma a usetri
se za film.
Vystupem fotoaparatu je prece fotka. Chemickou fotku 9*13 dnes poridim za
cca 1Kc, foto ze souboru za cca 10Kc.
Srovnejme: film ma 36 snimku, to jest 36Kc za fotos, 40-50Kc za vyvolani
filmu, cca 60-100Kc za film celkem prumerne 160 Kc.
Obdobnych 36 obrazku z digitaku 360Kc. To je proste.
Pro seriozni foceni je treba u digitaku nejit pod 5 megapixlu. Spickovou
volbou je posledni Minolta (nemohu si vzpomenout na oznaceni),  se zruba 7*
zoom za cca 70000Kc. Z tohoto aparatu se nemusite stydet ani za format
30*40cm.
Klasickej levnejsi fotak (nebavime se samozrejme o kompaktech, ale o
zrcadlovkach) poridim za cca 12000-13000Kc (napr. Canon EOS 3000 + zomm
28-200mm).
Jako super volbu bych videl koupit pouze telo digitaku (zrcadlove) od
Canonu a mohu pouzit veskerou vybavu z klasickeho systemu pro EOS, ale to
uz jsme v jine vahove kategorii :-))
Vse je vhodne pro neco jineho, at si to kazdej prebere sam.
Z tech mensich digitaku 1-2 megapixly jsem mel stejnej dojem jako z
klasickeho kompaktu - je to hracka, ale pro bezne rodinne foto to staci.

S pozdravem Raven

Ahoj,
  ja mam HP 618 a jsem spokojeny. Jestli se to vyplati?
To je preci u kazdyho jiny. Co se tyce me, tak ja ho mam
od zari a uz jsem s nim udelal 693 fotek presne a vsechny
jsem mel ihned k dispozici a ani jednu jsem nedal vyvolat,
coz mi "usetrilo mnoho penez" (berte to s rezervou :)
Momentalne delam pruzkum digitalnich fotolabu a vybiram
ten, ktery "je nejlepsi" (samozrejme z meho pohledu) a vypada to,
ze urcite nebudu muset platit vic jak 10 korun za fotku 10x15.
  Ceny trid digitalu jdou dolu ale aktualni ceny "lepsich a nejlepsich"
budou stale stejne (tedy dvacet a vice ;)
Petr Simandl

P.S. Plne si vychutnate digital az budete stat na zastavce pred
jizdnim radem a udelate cvak misto dlouheho opisovani ;)))))

Odkazy
http://www.digishop.cz/digishop/shop/?web=0
http://www.simandl.cz/stranky/fotky/fotovybaveni/fotovybaveni.htm#HP618
http://www.megaprint.cz/forum/list.php3?num=8