HC08

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:07:41 CET 2004

> ma pomerne dost
>
> No ja mam spis chaos v tech cyklech. Takovy AVR ma cyklus
> procesoru odvozeny
> primo z kmitoctu krystalu a vetsina instrukci je
> jednocyklovych (x51 ma
> cyklus f/12 a instrukce 1 - 3 cyklove) a jak je to prosim
> pekne u HC08.
>
> Docetl jsem se ze jeden cyklus ma 4 faze (zrejme za dva tiky
> hodin) a navic
> frekvence krystalu muze byt nasobena pomoci PLL (v Clock
> Generator Module)
> kde je pak zrejme delana dvemi - proste mam v tom docela hokej ;-)

No, u HC08 jsou instrukce 1-7mi cyklove, pricemz 1 cyklus se rozumi jeden takt sbernice (BUSCLK). Sbernice muze byt taktovana az na 8MHz, tedy nejkratsi 1T je 125ns. Delka instrukci v T je pak uvedena v manualu.. Jadro je vnitrne taktovano na dvojnasobku, ale z venku se to nijak neprojevuje a veskera literatura mini 1T=1 tik sbernice>=125ns

Prevod krystal->sbernice je 1:4. Takze kdyz date k HC08 32MHz krystal, pojede Vam prave na tech 8MHz.

To PLLko je uvnitr na vynasobeni vnejsiho (nebo nekdy i vnitrniho ;-)) pmaleho oscilatoru. Vuci zbytku mikra se tvari jako obecny hodinovy zdroj, takze jeho vystup je nasledne vydelen 4mi a propusten do sbernice, stejne jako rychly krystal :-) VCO v PLL se tedy nastavuje take na ctyrnasobek pozadovane "BUSCLK".

Tak doufam, ze ted jsem to zatemnil definitivne :-)

Jiri N.