OT Win2000 a FAT 32

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:07:36 CET 2004

| Mam dotaz a specha. Instaluju W2000 na notebook a chci se zeptat
| radsi FAT32 nebo NTFS - nekde jsem slysel, ze na FAT32 je to
| stabilnejsi.

    To jste slysel opravdu spatne. S NTFS je to mozna o maly kousek
pomalejsi, ale stabilita je zarucena, protoze se jedna o zurnalovy
typ filesystemu. Rozdil poznate uz podle bootovani po neocekavanem
vypnuti, kdy na disky s FAT se testovani pusti vzdy (protoze nelze
predem zjistit, zda nejaky problem nastal), ale na disky s NTFS
se test pusti jen pokud je to potreba (coz jsme jednou testovali
a podarilo se to k tomu donutit az vypnutim pri kopirovani souboru),
naopak se ale sam pusti pokud je to potreba i kdyz bylo vypnuti
spravne.
    Jednoznacnym dukazem stability NTFS je pocitac, na kterem
pisu tento mail, nebot ma trochu divne sbernice a tak nekdy dela
chyby pri zapisu na disk. Dokud jsem mel FAT, tak byla zivotnost
Windows asi 3 tydny a nekdy jiz po 14 dnech nebootovaly...
Nakonec temer vzdy doslo k vzniku neopravitelne chyby filesystemu,
nebo uplne ztrate dat, kdy zmizela cela tabulka FAT.
    Nyni mam NTFS a system funguje jiz docela dlouho, jen se
ztraci asi 2 soubory do mesice. Zajimave je, ze se zasadne ztraceji
pouze systemove soubory, nikdy ne data. Po ztrate souboru se obvykle
podivam do logu od ChkDsk, soubor si od nekoho nakopiruju
a vse funguje vesele dal:-)))
    Pokud pocitac pouziva vice lidi, tak navic ocenite, ze na NTFS
funguji i normalni prava, takze muzete pro jine uzivatele zakazat
treba pristup ke svym datum a podobne.

Jinak pokud jste jiz nainstaloval FAT, nezoufejte, spustte CMD, napiste
convert c: /fs:ntfs
a rebootnete pocitac. Konverze trva prekvapive kratce.

Hudecek