Hodiny AVR

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:07:34 CET 2004

Pretaktovani AVR celkem necini problemy. Obecne lze rici, ze jakekoli obvody
vyrobene technologii CMOS a jejimi klony lze pretaktovavat pri vyssim
napajecim
napeti. Vzhledem k tomu, ze S4433 ma jmenovite napeti od 4 V, tak musi take
od 4 V zvladat jm. kmitocet, tedy 8 MHz. Protoze ho patrne budete provozovat
pri 5 V, bude samozrejme zvladat vyssi kmitocet. Zavislost max kmitoctu na
napeti
je pro jistotu nelinearni a zrovna u AVR frekvence kolem 5 V roste
nejrychleji.

10,24 MHz by patrne nemelo cinit zadne problemy. Co se tyce vlivu na
zivotnost,
tak ten lze zjistit z teploty obvodu. Spolehlivost se nejlepe overi napsanim
programu,
ktery v dlouhem cyklu vyuziva vsech instrukci a vsech registru, jichz
vyuziva
program, jehoz spolehlivost je overovana. Program musi provadet vypocet,
jehoz vysledek zavisi na kazde instrukci a jeho provadeni bude trvat nejmene
nekolik hodin. Nyni jiz staci nechat program probehnout nejprve na 8 MHz
a vysledek porovnat s tim, k nemuz dojde dejme tomu pri 12 MHz. Dale
je vhodne program nechat bezet pri maximalni a minimalni pracovni teplote
a pri napajecim napeti kousek pod hranici tolerance zdroje. Pokud pri vsech
zminovanych okolnostech dojde ke stejnemu vysledku a ani periferie neudelaji
chyby, tak je jiste, ze muze spolehlive pracovat.

Pavel Hudecek

From: "Jakub Ladman" <ladmanj@volny.cz>
| Mam tu mensi zasobu cipu AT90S4433  a nekolik ukolu.
| V datasheetu je uveden rozsah hodinoveho kmitoctu 0-8 MHz (pro
programovani
| 1-8MHz).
| Pri pouziti krystalu 8MHz pracuje  PWM vystup v osmibitovem modu na
kmitoctu
| fclk/512 tj. 15,625kHz. Pro jednu z aplikaci je tato frekvence jiz dost
| nizka, chtelo by se dostat alespon k 20kHz (specielni spinany zdroj).
Ktomu