Supercapacitor

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 12:07:23 CET 2004

  Zdravim!
 Diki za informace.
 Ja ted zkousim klasicke kondenzatory - upustil jsem od supercap
po predchozich radach. Testoval jsem samovibijeni, protoze ten
odber bude asi zanedbatelnej (MOSFET hradlo). Elektroliticke
kondenzatory jsou na tom spatne (nezavisi od kapacity) - pokles
samovybijenim cca 0.1 az 1mV/s (pri cca 10V). Tantaly jsou na
tom asi 3-krat lepe. Klasicke keramicke jsou na tom podobne. Ale
uplne super jsou podle ocekavani foliove kondenzatory. Ted prave
testuji 1uF/63V foliovej. Za 24 hodin poklesl z 7.800V na 7.700V
coz je asi proud 1pA. Voltmeter mam HP3440 s Rvst>1Gohm,
takze je mozny, ze to uz tece tam. Paralelne k tomuhle 1uF mam
zapojenej MOSFET (Ron=7miliohm). Takze mi to vychazi ze
tranzistor bude otevrenej vic jak 20 dni. Zatim je to ale ducharina -
musim to zkusit jeste s prochazejicim proudem, zvysene teplote a
pod. ( 1pA je uz proud na zamysleni ;-)).
 Kdyby ty supercap byli alespon na 10 voltu a vydrzeli
samovybijenim mesic (pokles na 5voltu), bylo by to bepecnejsi. Ale
nevyhodou je jejich pomale nabijeni (na nabiti 1uF staci i 1uA za 10
vterin).
  S pozdravem
                                 Igor

-------------------------