Re(2x): NiMH

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:07:20 CET 2004

Proto skladuji NiCd clanky nabite.
Je pak podstatne mensi sance, ze se dostanou na 0V.
Jinak pul roku uskladnene pri pokojove teplote
nabite NiCd jsou naprosto OK a to jde o ty nejlacinejsi
VINIC, ktere nemaji mezi modelari zrovna dobrou povest.
Ale treba jsem jen mel stesti na kusy :-),
nicmene jich tak 20ks mam a vsechny OK.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: vicek.radek@ozjc.cpost.cz [mailto:vicek.radek@ozjc.cpost.cz]
Sent: Thursday, November 15, 2001 10:51 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Re(2x): NiMH

NiMH asi opravdu pam. efekt nemaji, nicmene je otazka jakou maji zivotnost.
Bezne se uvadi napr. v mobilech 2 roky, kdy dojde k nevratne zmene na
elektrodach a v chemizmu clanku (je to proces samozrejme postupny), nicmene
nekdy to jde velmi rychle treba za mesic je na polovine kapacity. Ja mam v
mobilu NiMH jiz tretim rokem a stale drzi. Takze az pujde do kytek dam vedet

jakej to melo prubeh.

Co se tyka NiCd clanku mam zkusenost celkem spatnou. Vzdy mi clanek odesel
ne na pametovy efekt ale na prorustani mustku mezi elektrodami. V podstate
jde o to ze kdyz jsem nechal clanek delsi dobu v klidu treba pul roku, nasel

jsem ho pak totalne vybitej proste napeti na 0V nebo jen tesne nad, coz ani
vybitej clanek by udelat nemel. Pri nabijeni se v podstate nic nedeje a
napeti je stale na nule. Takze jedina vec ktera vzdy pomohla bylo vzit
tvrdej zdroj pouzival jsem 18V/20A kterej jsem na chvili pripojil na clanek.

Podle vseho tenhle stos prepalil ty mustky a pak clanek sel normalne nabijet

a dokonce jsem ani nepozoroval ubytek kapacity.

Myslim ze toto je daleko vetsi problem NiCd clanku.

RadekCX