Re(2x): NiMH

Ondrej Tesar - Boza boza1
Středa Březen 17 12:07:19 CET 2004

Ja bych byl pro skladovani vybitych a zduvodnil bych si to takovou
"babskou" teorii, podlozenou tim, ze profesor na prednasce rikal, ze
se hmota snazi dostat do rovnovazneho stavu. A rekl bych, ze nabita
baterka je NErovnovaznej stav a vybita na 0V se blizi k tomu
rovnovaznemu stavu mezi elektrodama. Tudiz si myslim, ze kdyz bude
vybita, tak nebude mit zadnou energii potrebnou pro rust tech
krystalu.
Jen domenka, ale prijde mi logicka.

Ondrej Tesar

jbc> Proc by se mely NiCd skladovat vybite ? Rika se 0.9 az 1.1V.
jbc> Ale osobne si myslim, ze je to jen povera a skladovani
jbc> vybitych clanku prinese jen jejich zniceni pri delsim skladovani.
jbc> Muze mi tedy nekdo vysvetlit, proc je skladovat vybite ?

jbc> --
jbc> Jiri Bezstarosti

jbc> -----Original Message-----
jbc> From: Jiri Prachar [mailto:j.prachar@i.cz]
jbc> Sent: Thursday, November 15, 2001 11:31 AM
jbc> To: hw-news@list.gin.cz
jbc> Subject: Re: Re(2x): NiMH

jbc> vicek.radek@ozjc.cpost.cz wrote:

> [...]
jbc> zivotnost.

jbc> co jsem nekde cetl, tak to cemu se rika pametovy efekt je opravdu u NiMH
jbc> minimalni, ale to neznamena, ze zadny

jbc> NiMH maji docela velke samovybijeni, nebo myslite kapacitu kterou jsou
jbc> schopny
jbc> dodat po nabiti?
jbc> jako, ze se snizuje?

jbc> nasel

jbc> NiCd by se meli skladovat ve vybitem stavu (samozdreme ne na 0V! ale ted
jbc> nevim
jbc> presne na kolik)
jbc> naproti tomu LiIon se maji skladovat v nabitem stavu

jbc> toto jsem uspesne pouzil i u NiMH, jen trosku mensi proudy, ne, ze by ty
jbc> clanky
jbc> meli 0V, ale nejak ztracely kapacitu
jbc> a tohle jim pomohlo! vetsinou jsem to delal tak, ze jsem ten clanek nechal
jbc> vybit pres nejakej malej odpor (pekne se zahrejva! :o)
jbc> a potom jsem ho na nabijecce potrapil trosku vetsim proudem nez jak se
jbc> normalne
jbc> nabiji ale jen na chvilku!
jbc> kdyby se prehral, tak by to taky mohlo bouchnout!