PICky

Lukáš K. hradlo
Středa Březen 17 12:07:17 CET 2004

Dobr? den,

p?ed ?asem jsme vyr?b?li zdroje osazen? 723 v po?tech cca 750ks ro?n? tak,
?e jsme z?skali jist? zku?enosti....Vlastn? 723 (tedy verze UA723CN) je
pom?rn? spolehliv?, pokud je obvod zdroje dob?e navr?en (poruchovost byla
tak 3 ro?n?). Je t?eba dodr?et n?kolik hlavn?ch z?sad:

1. ochrana proti p?ep?t? na vstupu ! (rychl? zenerka, transil....)
2. do b?ze tranzistoru proudov?ho omezen? zapojit odpor 5k6 a? 8k2
3. sn?mac? rezistory proudov? pojistky dimenzovat na ztr?tov? v?kon alespo?
5W
4. v?stup zdroje referen?n?ho nap?t? (7.2V) o?et?it ochrann?mi diodami a
profiltrovat kapacitou 10M
5. kompenza?n? kondenz?tor d?t co nejmen??, pouze tak aby zdroj nekmital
(v?t?inou sta?? 1n, pokud je plo?n? spoj dob?e navr?en). Vid?l jsem zapojeny
kondenz?tory a? 1M a pak je regula?n? obvod 'pomal?' a p?i zkratu odejde
koncov? tranzistor p?i p?echodov?m jevu
6. Jako extern? regula?n? tranzistor pou??t darlington, optim?ln? tak okolo
150W - p?i p?echodov?m jevu (ne? 'zabere' proudov? pojistka) je na ?ipu
tranzistoru velk? v?kon nap?. 30V x 4A = 120W
7. U extern?ho regula?n?ho tranzistoru neopomenou d?t ochrann? odpor mezi B
a E tak okolo 1k
8. Na v?stup zdroje d?t rychlou ochranou diodu proti vnucen?mu nap?t?
(paraleln?)

S pozdravem Pavel Rotter

za NEWTE spol. s r .o.
Jate?n? 847