Sinus-gener

Basa Milan minkob
Středa Březen 17 12:07:17 CET 2004

Dobry den,

to je trochu divne, neni nejaka krysa napr.v napajeni ? Tyden je podezrele
malo-moje procesory vydrzi rozhodne dele...Kde mate procesor
zapojeny-pokusna deska apod ? Na pokusne desce je dobra zenerka 5V6
paralelne k Vcc-pro jistotu (kdyz napr.upadne GND u stabilizatoru 7805...).
Je pohodlne programovat ho primo v desce (vyvest si MCLR,GND,RB7 a
RB6)-vetsinou je treba co nejkratsi kabel (s programatorem Elnec).
Softwarovy simulator (muj nazor): rychlejsi (a pohodlnejsi-jsem lenivy) je
preprogramovat procesor a pozorovat, co nova verze programu dela nez se ucit
ovladat softwarovy simulator, krery stejne podeziram, ze si
vymysli...Priklady v knizkach jsou nekdy zbytecne zasmodrchane-doporucuji
zacit s ovladanim LED (pripojit napr. na PB0=pin 6, lomitko "/" znamena
dalsi radek, "ha" a "haha" jsou navesti pro skoky, "pauza" je
podprogram-softwarova cekaci smycka-pouziva registr 0x10, mate-li takove
zacatky jiz za sebou PROSIM neurazit se...):  include "p16f84a.inc" / org
0x0000 / bsf STATUS, RP0 / bcf TRISB, 0 / bcf STATUS, RP0 / ha    bsf PORTB,
0 / call pauza / bcf PORTB, 0 / call pauza / goto ha / pauza    movlw 0xFF /
movwf 0x10 / haha    nop / nop / nop / nop / decfsz 0x10, F / goto    haha /
return /  __config _CP_OFF & _PWRTE_OFF & _WDT_OFF & _RC_OSC /  end.
Frekvence blikani asi 13Hz, procesor PIC16F84A, RC oscilator 10k/470pF-bezi
asi na 200kHz-aby ty cekaci smycky byly jednoduche, prekladac "mpasm" pod
MS-DOS, psano v editoru Norton commanderu...Bez podprogramu "pauza" jde
blikani videt jen osciloskopem. Pozdeji lze cekaci smycku vyrazne zdokonalit
pouzitim interniho casovace+prerusenim od jeho preteceni+zvednout frekvenci
oscilatoru atd...A casem se domluvit treba s alfanumerickym display...

S pozdravem    Marian Dvorak