subwoofer

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:07:17 CET 2004

| Neporadi nekdo jak nejlepe pripojit 2 reproduktory 4ohm,60W ke svorkam
| zesilovace s jednokanalovym vystupem?
| Konec bude vlastni vyroby, impedance vystupu 4-8 ohm...
| Zapojit je v serii je mi nezda nejlepsi.
| Bobr

Mate tyto moznosti:

1. Seriove
- Vykon klesne na polovinu, ucinnost zachovana.
2.A. Paralelne a s odporem 2 ohmy v serii
- Vykon klesne na polovinu, ucinnost ovsem take.
2.B. Paralelne a kazdy z nich s odporem 4 ohmy v serii
- Jako A, ale snizite vliv privodnich vodicu k reproduktorum
3. Paralelne
- Vykon vzroste na dvojnasobek, ale
hrozi poskozeni zesilovace pri vyssi hlasitosti
4. Zapojit jen jeden reproduktor
- Zadne komplikace

Poznamky:

- Pokud zesilovac jeste neni postaven, upravte jej tak, aby umoznoval
2 ohmy a muzete bez rizika pouzit 3.
- Pokud nejsou vodice dlouhe alespon 5 m, rozdil
mezi 2.A a 2.B nepoznate, i kdyby se jednalo o telefonni dvojlinku.
- Usnadnim rozhodovani mezi 1 a 2: Hlasitost je v obou pripadech
stejna, ale 2 ma 2x vetsi spotrebu energie

Pavel Hudecek