Puzdra

Wek wek
Středa Březen 17 12:07:15 CET 2004

> mam problem s pripojenim velkeho disku (60GB) na MainBoard od firmy
Gigabyte
> s oznacenim GA-686BX. Je to sice starsi MB (asi 4 roky) nicmene mi
doposavad
> vyhovoval. Pokousel jsem flasnout i BIOS, ale nevim zda se to povedlo,
nebot
> se to chova porad stejne, disk se nedetekuje a PC se bud pri startu
zasekne,
> nebo jede dal a disk neprizna. Zkousel jsm jej davat i jako MASTER i jako
> SLAVE. Poradite mi nekdo? Dekuji

Pokud neni treba z toho disku bootovat, nechal bych to na OS, jak tady jiz
nekdo doporucoval. Ale pokud je to bootovaci disk...

Je to sice trochu prasecina, ale doporucuju  pozornosti utilitku, ktera se
jmenuje treba EZ drive nebo DiskManager. Vetsinou na webu vyrobce disku je
nekde v downloadech, zdarma, ale pouze pro disky daneho vyrobce.
Pomoci ni je mozno ten disk naformatovat a zaroven i profackovat mezi sebou
BIOS Setup a disk, tak aby z disku ten board neblbnul a dokazal i
zabootovat. Ma to jednu nevyhodu, pri havarii ten disk v jinem pocitaci neni
videt spravne, a data z nej proto nelze vetsinou zachranit.

Princip funkce je IMHO takovy, ze do BIOSu ta utilitka nacpe neco pro ten
BIOS prijatelneho, do MBR bootovaciho disku zapise jakysi svuj driver a ten
pri bootu udela IDEdiag a ridi ten disk castecne ve sve rezii. Pod DOS/Win9x
to chodi, ostatni nevim.

Vena Kovar