Puzdra

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:07:15 CET 2004

Zdravim.

Kdy? bude chip obsahovat program, ktery je opravdu hodne
slozity, pak bych se nejakym odstranovanim napisu vubec nezabyval.
Ten kdo program bude chtit za kazdou cenu ho stejne cely otevre (integrac).
No a pokud obsahuje nejakou jednoduchost, pak si ji kazdy stejne
napise po svem, tak o nic nejde. Pak jde opravdu jen o to, jak
bezpecne je zamceni chipu. Pokud potrebujete seskrabavat napisy,
pak to asi tak super nebude, aby to nekomu stalo za namahu.
Tedy v odstranovani napisu nevidim moc velky ucel.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Wek [mailto:wek@evona.sk]
Sent: Monday, November 19, 2001 9:00 AM
To: janzuffa@isys.sk; hw-news@list.gin.cz
Subject: Re: Puzdra

>dnes sa prebera ako zmazat info z puzdier a zajtra
>sa bude preberat ako taky zosmirglovany cip
>identifikovat pod mikroskopom v domacich podmienkach
>pripadne unlocknut CP procesor
Ako kazdy problem zlodej/policajt. Vidime to kazdodenne, niekto si
zabezpecuje auto, niekto data na internete, a my progam.
Otazka je, ake su naklady (cas, peniaze, znalosti) na ukradnutie.
Ja som "zoskrabavac" (lockovac atd.), a "odpuzdrovaniu" (odlockovaniu atd.)
sa venujem kvoli tomu, aby som vedel, do akeho rizika
idem.
Ako bolo uvedene, zoskrabanie pre bezneho uzivatela staci. Akonahle je
produkt atraktivnejsi (zisti sa, ze sa dobre predava),
konkurencia si zisti, co to je. Potom nastupuju dalsie zufale pokusy o
ochranu IP - zalockovane GAL, procesory... Zasa je to otazka
motivacie, kazdy trocha znaly vie, ze aj zalockovany procesor ide precitat
(a na to ho netreba odlockovat), "staci" odpuzdrit a
precitat stav (E)EPROM elektronovym mikroskopom v prislusnom rezime (pribeh
macka-mys pokracuje, niektore firmy sa aspon pre
niektore produkty (konkretne najma chipove karty) snazia zabezpecit aj proti
tomuto, napr. prelozenim zemniaco-napajacou mrezou, ale
hackeri maju aj proti tomuto techniky...). No ano, stoji to vela penazi -
ale niekomu sa to oplati.
Samozrejme ma nastve, ak ratam s tym, ze na moju aplikaciu si nikto delo -
elektronovy mikroskop - nevezme, ale potom zistim, ze
pouzity procesor sa da odlockovat s nakladmi par korun...

A preto sa o to musim zaujimat, aj ked sam kradnut nechcem.

Jano Waclawek

P.S. Ide o dost specificku zalezitost, ked ochrana programu je viac-menej v
rukach mamutieho vyrobcu, ktoreho to nie vzdy primarne
zaujima. Aj preto si myslim, ze by sa "nekale techniky" mali verejne
pertraktovat, aj ked to zdanlivo znizuje bezpecnost uz
existujucich zariadeni, aby to vyrobcu prinutilo na zmenu - vid napr.
PIC16C4 -> 16F84.