odolnost LPT

Wek wek
Středa Březen 17 12:07:10 CET 2004

>Klasicky paralel, tedy SPP ma vystupy tvrde a muze shoret zkratem do zeme
Nuz, naozaj klasicky nie.
Klasicky paralel bol totiz "naintegrovany" na videokarte (MDA) (testova otazka: na ktorom porte?) a vystup dat bol 74LS374. Ergo skr
atnutim dat do zeme nemohol zhoriet (toboz nie dat 60mA). Do VCC to je ina vec.
Vy ste mali poruke asi radic s CMOS vystupmi, no a kedze na paralelny port dlho nebola absolutne ziadna norma, niektore naozaj boli
dost tvrde. Na niektorych kartach boli seriove odpory, niekde nie, ale vystupne tranzistory neboli zas az take velke, takze nemohli
zhoriet - proste kazdy vyrobca si to spravil po svojom.
Mimochodom, ani moderny port sam osebe nie je zaruka OC - niektore pri prepnuti do SPP su zasa totem-pole.
A co sa tyka hot insertion, zrejme vas este nikdy nedokopali zemne rozdiely (aj ked ja robim hot insertion, lenze nie do onboard por
tu).

Jano Waclawek