Rizeni odberu

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:07:05 CET 2004

On Thu, 22 Nov 2001, Stanislav VARGA wrote:

>    Tu by som sa chcel sp?ta?, ako sa d? mera? pr?d bez naru?enia
> vodi?a, existuj? u? nejak? komer?n? halove sondy???

Naruseni nebo preruseni ? Jeden znamy si uz pred lety udelal pristroj jak
merit proud protekajici vodicem-plosnym spojem. Pouzil kompenzacni metodu,
a operak se vstupni citlivosti mikrovolty s malym teplotnim driftem.

Mel na to ctyrvodicove merici snury a na mereny vodic 'pichnul' hlavni
proudovy pin snury ktery byl pod pruzinkou a mackal dal az dosedl i
napetovy merici pin. Ty napetove piny musely byt napichnute 'uvnitr'
respektive mezi temi proudovymi.

No a pomoci operaku ridil zdroje proudu ktery tekl z tech proudovych
elektrod az vykompenzoval proud v merenem vodici a mel na napetovych
svorkach 0uV.

Pravda na izolovane vodice to neni to prave :-) - musely by se
propichnout, ale zase se s tim dal merit proud na plosnem spoji,
tam proudove trafo ani hallovu sondu 'neovinete' ...