Rizeni odberu

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:07:05 CET 2004

On Thu, 22 Nov 2001, Petr Krc wrote:

> Konkretne v danem miste jsou instalovany elektricke primotopy, takze
> bych pocital s tim, ze hlavni jistic by byl dimenzovan pouze na maximalni
> mozny odber vsech ostatnich spotrebicu bez primotopu a pri vetsim celkovem
> odberu (ktery byva zpravidla kratkodoby) by se odpojovaly pouze ty
> primotopy. Nejaky sequencer na spinani tech primotopu tam dokonce jiz
> je, ale zrejme jen cyklicky spina jednotlive vetve.

No primotop je odporova zatez - tu by jste mohl odpojit klidne i uprostred
periody kdyz by jste to spinal nejakym MOSFETem. Nejaky indikator nadproudu
na fazi a zaroven 'podproudu' tedy ze je k dispozici 'okno' pro zapnuti
primotopu. Kdyz je volno tak ho zapinat, kdyz je nadproud tak ho odpojit s
nejakym casovym opozdenim zapnuti. Ani by se nemusel platit vetsi jistic.

> fazi.
>
> Pak by mel 'vyletet' pouze podruzny jistic na danem okruhu.
> Tedy aspon bych to tak chtel :).

Myslim ze muze nastat stav ktery nemuzete ovlivnit, priklad - mate 4
mistnosti, v kazde zasuvky jistene zvlast, ale jen tri faze. Z toho plyne
ze dve mistnosti budou na jedne fazi ale jistene zvlast. Pak se to jejich
jisteni scita a muze klidne prekrocit kapacitu hlavniho jistice. A cim
vic mistnosti mate a mate-li je jistene zvlast, je situace tim horsi.

> Predpokladal jsem, ze se neco takoveho bezne prodava, preci na to muselo
> narazit uz spousta lidi, nebo ne?

Ani bych nerekl. Rozhodne Vam asi nic takoveho neporadi dodavatel
elektriny - ten Vam radeji 'poradi' s vyberem jistice. Majitele
primotopu jsou tu prece od toho aby se skubali kde to jen jde....