Elektricka cast generatoru

vp@cdh.nkp.cz vp
Středa Březen 17 12:07:05 CET 2004

From: petr.hruby@vitkovice.cz

Preji dobry den,

>reseni bz melo byt uplne jednoduche: staci klasicky 3f. asynchronni motor
>s kotvou nakr?tko prislusneho vykonu. Na jeho svorkovnici pripojite
>kondenzatory

jeste zbyvaji nezname - jak maji ty kondenzatory byt velike, na jake napeti a
hlavne jak zapojene.
Dalsi neznamou je otazka regulace buzeni (zmena velikosti kond.) pri nahle
zmene velikosti a povahy zateze (svarecka, nabeh pripojeneho motoru, apod.)

Setkal jsem se s tvrzenim, ze kondenzatory musi byt zapojeny do
trojuhelniku (D), i kdyz je motor do hvezdy. Z toho vyplyva i pouziti kond.
na napeti snad az 1000V o kapacitach asi 20-100 uF - nutno vyzkouset.

Regulace buzeni muze byt orisek, protoze musi byt zavisla jak na obratkach
(odberu) tak na indukcnosti pripojene zateze.

V praxi jednofazove reseni vypada trivialne napr. takto:
http://www.qsl.net/ns8o/Induction_Generator.html

Ma tady nekdo uz nejake prakticke vysledky s trifazovym motorem jako
generatorem?

V. Pilat