Freza

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 12:07:01 CET 2004

On Fri, 23 Nov 2001, Wek wrote:

> Zdravim.
> Na mOhmove zataze? Nie.

Neni to jedno ? Naopak bude stacit mnohem mensi napajeci napeti konc.
stupne kdyz se to vystupni napeti nebude moc hybat.

> Aj po vykonovom zosilneni? Mimochodom, ak bude nelinearna alebo
> premenliva zataz (a tym neharmonicky priebeh - napr. take spustenie
> motora), tak to uz vobec nebude sranda.

Ja bych rekl ze pokud ta rychlost zmen neprekroci reakcni schopnost
to operaku+koncoveho stupne tak to stihne. 50Hz neni zas tak velka
frekvence. Pripadny drobny fazovy posun pro zmereni velikosti proudu
nehraje roli.

> Dalsi problem su tie prudove kontakty - musia tych 10-20A zniest. Musia
> mat radovo mensi prechodovy odpor ako merany usek. Cize

Prave ze ne - u kompenzacni metody ty svorky nemusi mit mnohem mensi
odpor nez mereny usek, klidne mohou mit odpor mnohem vetsi, protoze
odpor proudovych svorek a prechodu mereni neovlivnuje.

> nejake poriadne svorky. A to uz nie je len "napichnutie" kabla.

jiste.

> No, aby to nevyzeralo ze som nenapravitelny frflos - metoda, ktoru
> pouzil Vas znamy, je obdivuhodna a konstrukcia, ktoru opisujete
> je este krajsia - prosim, odovzdajte mu moju poklonu.
> Len si este stale myslim, ze na meranie prudu v beznej sieti je nepouzitelna.

Souhlasim - ja to tady inzeroval spis jako zajimavost, na tyhle ucely
jsou meraky s hallovou sondou a budou pravdepodobne levnejsi a mereni
s nimi rychlejsi. Ale uznejte ze pro mereni na plosnaku je to zajimave,
tam si s halovou sondou moc nepomuzete.