pamet (pozor na GM)

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:06:58 CET 2004

   Dobry den,
kamarad mi donesl AT zdroj z jeho PC, ze mu nefunguje, pry z nej zacaly
slehat plameny(?) a dymit se a ze ho potrebuje co nejrychleji opravit aby se
mohl ucit (ma na pocitaci nejake otazky ke zkouskam). Po rozebrani jsou
evidentne znicene soucastky s oznacenim MOV2 a MOV3 pripojene paralelne k
elytum za mustkem usmernujicim sitove napeti (paralelne k nim jsou take
odpory asi 150K). Take jsou vadne tranzistory Q1 a Q2 (vykonove) s oznacenim
E13007F (zrejme MJE 13007F) - maji zkratovany prechod BC a odpor 2,2R v bazi
jednoho z tranzistoru.
  Problem je v tom ze nevim co ty MOV2 a MOV3 byli zac, podle me to byly
varistory, jenze jejich pouzdra jsou uplne rozpadla, pouze na kousku jednoho
z nich je videt cosi jako 22I a znak obraceneRU. Nevite nekdo co jsou tyto
soucastky zac (jestli je to vubec ten varistor a jaky, kde se da sehnat),
pripadne k cemu vlastne ve zdroji slouzi (podle me by to mohla byt ochrana
kondenzatoru, ale je to jen domenka.  Mel jsem k dispozici pouze schema ATX
zdroje, vstupni cast byle velice podobna, ale tyto prvky tam nebyly)? Co se
stane kdyz je tam nedam? Proc vlastne shorely (sitova pojistka vydrzela, i
usmernovaci mustek...)?

  Za kazde info predem dekuji...

P.S: v priloze posilam obrazek jedne z tech soucastek (MOV3), doufam ze
necelych 5kB nebude nikoho obtezovat. Pokud ano, tak se omlouvam.

JIRKA