Moduly SEA 433 MHz - Antena

Pavel Hudecek pavelhudecek
Středa Březen 17 12:06:58 CET 2004

Zaric 1/4 je pro bezne ucely asi nejlepsi. Povrchovy jev se na tomto
kmitoctu projevuje jiz dost vyrazne, takze nezalezi na tom, zda je
antena duta, ci nikoli, ale predevsim na kvalite povrchu. Neni ani
tak dulezite, zda povrch postribrite, ale hlavne jestli bude hladky.
Co se tyce prumeru anteny, tak s rostoucim prumerem se antena
zkracuje (je-li prumer vuci delce zanedbatelny, je i zkraceni
zanedbatelne), pro jednoduchost si muzete predstavit, ze se jedna
o rezonancni obvod, kteremu zvetsovanim prumeru zvetsujete
kapacitu.
Pokud chcete dosahnout lepsich vysledku, muzete udelat jeste
protivahu. Uplne nejlepsi je asi kdyz se modul sam nachazi
ve stredu pulvlneho dipolu. Musite ovsem provest VF oddeleni
vsech ostatnich vodicu, ktere do nej vedou (vcetne GND)
napriklad tlumivkami, nebo muzete vsechny vodice navinout
na jedno spolecne jadro.
Pavel Hudecek