Hitachi-vyzarovaci kabel

Tomas Urbanec urbanec
Středa Březen 17 12:06:48 CET 2004

To jste take myslel spravne. Cerna samozrejme pohlcuje vice
(proto se take ohreje rychleji), ale zaroven i vice vyzaruje,
takze vyrovnany stav, kdy je shodny prijimany a vyzarovany
vykon, nastava pri nizsi teplote.
    Naopak stribrna prijima mene (proto se ohreje pomaleji),
ale vyrovnany stav nastava az pri vyssi teplote, takze se ohreje
na vyssi teplotu, nez cerna, ale bude ji to trvat zretelne dele.
    Prevedeno na slunecni kolektory, cerny bude davat velky
vykon, ale nizsi teplotu, stribrny nekolikanasobne nizsi vykon,
ale maximalni dosazitelna teplota bude zretelne vyssi.
Protoze vykon ziskany ze stribrne je nepouzitelne nizky,
delaji se samozrejme cerne.
Pavel Hudecek