Deleni na '51 - word/byte

Pavel Kudrna Pavel.Kudrna
Středa Březen 17 12:06:48 CET 2004

Vase obavy nezbyva nez sdilet, protoze ta instrukce deleni bytu bytem
je na deleni asi opravdu malo uzitecna.

Uznavam, ze jsem to napsal mlhave, ale nemyslel jsem to jako "uzitecny
napad hodny okamzite realizace".
Pri pisemnem deleni napr. trojcifernym cislem ale taky hned nevite,
"kolikrat" to bude. Zkusite delit nejvyssi cifrou delitele a tak
odhadnete jednu cifru podilu. Tou pak vynasobite cely delitel a
vysledek odectete od delence. Bohuzel se obcas stane, ze po odecteni
mate zaporne cislo a musite odhadnutou cifru podilu snizit. Urcite
by to slo takhle naprogramovat, ale...
Napr. pri deleni 90/19 by byla odhadnuta cifra podilu 9/1=9, ale
spravna je 4 :-)
Pavel Kudrna.