Anteny na 2.4GHz

Schvab Jschvab
Středa Březen 17 12:06:44 CET 2004

Dobry den,
	Mel bych dotaz mirne od veci,...Rad bych se zeptal v jakem
programu se vam povedlo dostat ten obrazek do .pdf, prip. kde se da
tento program dostat. Pro tyto ucely je to naprosto optimalni format.

Dekuji.
SCHVAB

-----Original Message-----
From: owner-hw-news@list.gin.cz [mailto:owner-hw-news@list.gin.cz] On
Behalf Of Naprstek Jiri-R54332
Sent: 28. listopadu 2001 10:27
To: 'hw-news@list.gin.cz'
Subject: Anteny na 2.4GHz

Dobreho dne preji,

   kdysi tu bezela debata na tema anten na 2.4GHz, kde jsem slibil popis
jednoduche anteny po domacku vyrobitelne. Predesilam, ze anteny mi
vymyslel kamarad a ja je (jeste s jeho vyznamnou pomoci) jen postavil,
cizto mu velice dekuji :-)

-- popis --
Reflektorova deska (Cuprex) neni kriticka, mela by byt vetsi nez
lambda/2 v obou rozmerech, t.j. alespon 7x7cm, ja bych ji udelal
mirne vetsi (tak 80x100) tak, aby hezky prekryvala s nejakou rezervou
smycky ve vsech smerech.

Smycky jsou ctvercove, dulezita je jejich vodivost (t.j. medeny drat,
mozna vylestit a striknout ochrannym lakem kvuli skinefektu,
relativne tlusty (tloustka dela sirku pasma, chtelo by to alespon 2
az 3 milimetry), delka jedne strany smycky je 30mm (z vypoctu vychazi
30.8 pro 2400MHz).

Vzdalenost smycky od reflektoru je 17mm (16.6), zde bych volil
vzdalenost na hornim okraji tolerance - pro doladeni byva potreba cca
10 procent zmeny vzdalenosti (t.j. 2mm), coz v klidu zvladnes
ohybanim dratu.

Nezapomen na distancni sloupky ve vzdalenych rozich smycek - asi by
stacila umela hmota obecna, pripadne nastojato umisteny prouzek
kuprextitu s vetsinou medi odstranene, pouze dole prouzek na
priletovani k reflektoru a nahore ostruvek na priletovani smycky
zarice.

Desku reflektoru opet doporucuji vylestit a striknout ochrannym
lakem, po reflektoru misty vychazeji docela velke proudy.

Celou antenu postrikat bud ochrannym lakem, plastem nebo resistinem,
koroze na medi postupuje docela rychle a zde je i tenka vrstvicka
prima hristem pro skinefekt!

-- konec popisu --

K slovnimu popisu by se hodil obrazek, ze? Najdete ho na konci mailu ve
formatu uue, nebot nevim, jestli ma ted konference naladu/nenaladu na
prilohy mailu.

(Pro vsudypritomne rejpaly: cast uue ma asi 6.5kB, coz je rozhodne v
mezich velikosti bezneho mailu v teto konfere)