OT "odbornost" servisu pro INDESIT a ARISTON

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika
Středa Březen 17 12:06:44 CET 2004

> Mimochodom, mycku nemam, a tak sa pytam sprosto - co je to
> prisolovanie?

	Opakuji, co mi rikali prodejci. Mycka spatne myje v tvrde vode,
proto si ji musi zmekcovat, funguje to tak, ze v mycce je zasobnik na sul, a
mycka ji pridava do vody a tim ji zmekcuje. Neni to bezna kuchynska sul, ale
nejaka"specialni", ktera stoji aspon 20-30 Kc/kg, pokud ji tedy nekoupite od
Calogonu, kde je vsechno jeste trikrat drazsi, nevim, co to je chemicky, ale
rika se tomu "sul do mycky" a je to opravdu slane.
	No a samanismus spociva v tom, kolik se ji ma do vody pridat,
jednodussi typy maji sroub, ktery nastavite podle tvrdosdti vody, kterou vam
sdeli vodarna, ty nejdrazsi typy jsou pry schopny tu tvrdost vody nejak
merit a davkuji to samy.
	Fikane to dela AEG Triathlon, kterou mam (tedy zadnou vyssi tridu,
jen jsem si vzpomnel, co jsem vsechno videl v prospektech), kde je vsude v
prospektech uvedeno "elektronicka regulace tvrdosti vody", a prakticky to
funuje tak, ze se vodaren zeptate na tvrdost vody, pak podle tabulky
"elektronicky" namackate tlacitkem nejakou morseovku, "elektronicky" na vas
blika LEDka, a vevnitr nejspis nejaky servo toci sroubem. Ty vyrobci jsou
uzasny...

	Kdyz uz jsem se rozkecal, sqjely taky je, jak vyrobci vysvetluji
uspory. Kazdej vam tvrdi, ze jeho mycka umeje nadobi ve 14 litrech (zatimco
konkurence na to , o hruzo, potrebuje celych 16 litru!!!), takze fantasticky
usetrite, ale uz vam nikdo nerekne, ze do toho na kazdy myti budete taky
sypat prasek, nebo davat tabletu, ktera vyjde tak na 2 - 10 Kc (zatimco
flaska jaru stoji 30 Kc a vydrzi mesic). Co se uspory casu tyce, nevim,
obcas mam pocit, ze nez to tam to nadobi naskladam, aby se to tam veslo a
nikde se nic nezakryvalo (tetris hadr...), tak bych to mel v drezu uz davno
umyty:-)