Zpomaleni sitovek

Honza OK2CTI marver
Středa Březen 17 12:02:53 CET 2004

Ahoj,

no jak to tak ctu, tak to moc jednoduche asi nebude... Mam tady jakesi stare
sitovky, ale uz do PCI slotu s Realtecem 8029, takze tam by se to snad mohlo
chovat trosku jinak.. Ale porad mi vrta hlavou, proc to blbne.. Podtaktoval
uz jsem tady dost veci i starou zvukovku do ISA a hrala pomalejc.. No
uvidime, zkusim tam hodit jinej krystal.. :-))

----- Original Message -----
From: "Naprstek Jiri-R54332" <Jiri.Naprstek@motorola.com>
To: "Multiple recipients of list" <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Wednesday, May 02, 2001 9:14 AM
Subject: RE: Zpomaleni sitovek

> Zdravim,
>
>    upravoval jsem touhle cestou historicke sitovky NE1000 (8bit ISA, asi
20 svabu :-)) na 5Mbit celkem s uspechem. Sitovku pohanel oscilator, ten
jsem vybastlil, nabastlil sokl a do nej vrazil 10MHz krabicku. Chodi to v
pohode, dokonce i pres AUI s oddelovacim trafem. Asi je mensi signal, ale
druha strane je uz totalne nestandardni (diferencialni prijimac/vysilac bez
odd. trafa...) Podle dostupnych materialu by svaby v tehle sitovce mely
chodit prakticky od D.C., ale eventuelni potize bych videl na strane ISA,
kdyz podlezete jeji bazovou frekvenci. Mozna pridavat wait stavy...
Fungovalo mi to az to 8MHz (4Mbps), dal jsem to nezkousel.

>    Jeden kamarad zkousel takhle upravit sitovku s RTL8009 (single chip ISA
sitovka, jeste bez SRAMky na buffer) s krystalem 20MHz. NEFUNGOVALO to.
Zkousel ruzne krystaly a vyrzelo to 16MHz (8Mbps) a pak se sitovka zacala
stavat nespolehlivou, hroutila se, ale na 10MHz (5Mbit) jsme se s ni vubec
nedopracovali..

>    Napadla me jedna idea, pouzit 100Mbit sitovku ;-) ktera ma MII a v MII
taktuje prijimac data, takze by je mozna mohl taktovat i pomaleji (?) Akorat
to bude chtit trochu elektroniky, ktera udela MAU...