[NiCD versus NiMH]

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:02:51 CET 2004

S tim pametovym efektem u NiCd to neni zas tak strasne. Vyviji se behem
nekolika az nekolika desitek cyklu. Vybijet baterky pred kazdym nabitim je
az prehnane, pokud to zrovna nejsou modelarske clanky pro rychle vybijeni.
Pri mensich vybijecich proudech se to moc neprojevi.U pametoveho efektu se v
podstate jedna o rekrystalizaci aktivni hmoty. Pri narustu krystalu se
zmensuje aktivni plocha a zvetsuje se vnitrni odpor. Jenze ten je pri
zatezovani do 0,5 az 1 A u tuzkovych clanku zanedbatelny a aby se projevil,
musi byt clanek v dost hroznem stavu.

Andel

> [...]
> samovybijeni, rychlejsi nabijeni, radove mnohem vetsi pocet nabijecich
> cyklu a velice stabilni vybijeci krivku ! Ta klesa az na konci. Pouzivam
> je v batery packu u fotaku a nemuzu si stezovat.
> Skutecnost, ze nejsou tolik ekologicke me zatim netrapi - jeste jsem
> zadne nevyhazoval :-) Krome toho pouzivam nabijecku s automatickym
> vybijenim, takze ani pametovy efekt mi prilis nevadi. Doba nabijeni se
> tim prodlouzi o cca 2 min vlastniho vybijeni..
>
> PS: Skladovat i prodavat se maji v polonabitem stavu ! Pri podbiti pod
> urcitou hodnotu to nemusi clanek pak uz rozchodit.

NiMH
NiCd maji