SM/CF -> HDD 2.5"

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody
Středa Březen 17 12:02:51 CET 2004

> a nebylo by lepsi zkusit nejak komunikovat po seriovem portu s tim
> fotoaparatem,
> teda pokud ten seriovy port jeste ma (muj jo:-) clovek by nemusel schanet
> patici na smartmedia a myslim, ze i manipulace by byla jednodussi, kdyz by
> se
> to jen pripojilo k fotaku a zmacklo tlacitko a fotky by se vycucli na
disk.

Problem bude, ze kazdy DF ma jiny protokol na kterem komunikuje a urcite
nebude publikovan jeho popis. Karty naproti tomu maji stejny zpusob cteni i
zapisu (je to standard), takze pro vytvoreni obrazu karty musi byt rutina
vzdy stejna. To, kde se to bude lisit bude az program v PC, ktery si bude
muset poradit se strukturou dat v obrazu karty. PC se ale programuje daleko
jednoduseji nez jednocip, takze tuhle cestu vidim jako snazsi i pro dalsi
vyvoj a upravy pro jine DF.

Jinak jsem se dival po webu a skutecne se i s 8051 da pracovat  s HDD (pro
zminovany ucel by dokonce nebyla potreba ani kompatibilni FATka). Nasel jsem
nekolik variant, jak se to da ridit a vypada to docela jednoduse. Nasel jsem
i specifikaci SmartMedia a i par aplikaci - napriklad amatersky kapesni
prehravac MP3 se SmartMedia kartou, ale i s HDD ci CD-ROM do auta - vse
zalozene na jednocipu a specialnim MP3 obvodu.

Horsi je to s tim slotem na SmartMedia. Uz jsem si myslel, ze jsem ho nasel,
ale bohuzel byl to jen prvni pohled - nalezeny mel malo pinu (bylo to neco
jako Multimedia Card ci tak nejak). Videl jsem ale i amatersky vyrobeny
konektor, takze i tahle moznost tu je a pro telefonni kartu jsem jiz slot
vyrabel a funguje to.

Navic je tu jeste jedna moznost - prime cteni karty, takze by se to dalo
soucasne po pripojeni k PC pouzit i jako ctecka (jinak stoji asi 3500 Kc).

> i s

> no ja si koupil 32M smart media a myslim, ze na bezne foceni mi staci
> to nejmensi rozliseni pri kterem na tuto kartu nacpu skoro 500 fotek,
> coz je docela dost :-) nicmene je fakt, ze takovahle hracka by se sikla.

Souhlasim, ale nekdo foti i kvalitni nekomprimovane snimky a to je jeden bez
potizi na  7 MB pri 1600x1200 (a to zdaleka neni profesionalni foto). I v
pripade pouziti JPG a nejvyssi kvality je snimek tak pod 1 MB. Pro nasledne
elektronicke poslani do fotolabu je toto snad jedina uchazejici moznost
(1600x1200 a JPG v nejvyssi kvalite -> 10x15cm). Pro WEB samozrejme neco
takoveho potreba neni (tam se toho da dost naflakat i na 8MB ;o))

V.Wagner

> ByE milan

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.