SM/CF -> HDD 2.5"

Vena Kovar vkovar
Středa Březen 17 12:02:51 CET 2004

Kouknete na ImageTank na
http://www.kobe.cz/katalog/imgtank.htm
je to sice drahy jako mrcha, 20G za 20KKc, ale funkcni. Pripojuje se to na
USB, ma 2,5HDD, takze je celkem odolny. Muze to slouzit i jako externi USB
disk. Podivnost to sice je, ale uroven podivnosti je celkem nizka. I kdyz
otazka byla trochu jinam, ale jako inspirace... Jinak ceny CF a SM jsou na
povazenou, 2000 vc DPH za 32MB CF se mi zda byti zajimavym (Karma).

IMHO:
CF jsou pameti s ATA radicem, tj. z pohledu rozhrani je to normalni IDE.
Fotaky, co je umeji, si na karte vytvori nam znamou FATku filesystem a
vetsinou adresar (Agfa napr dela IMAGFA), ktery obsahuje vsechny fotky
pojmenovane nejak jako PIC0001 az PIC0999. Kdo umi na jednocipu radit IDE
zarizeni, ma vystarano, jen splasit ten konektor pro CF.

SM jsou asi hloupejsi zarizeni. O komunikaci a rozhrani toho moc nevim, mam
podezreni, ze je to jen FlashEPROM cip v jinem pouzdre, nez treba DIL. Maji
jakysi filesystem (mozna to, co dela msflash), ktery je mezi znackami
kompatibilni (vetsinou). Pokud je to opravdu pamet jako treba SRAMka, pak je
problemem spis ten filesystem.

Pokud jsem neco zvrtal, omlouvam se. Nezkoumal jsem tu technologii az na hw.

Vena Kovar