SM/CF -> HDD 2.5"

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody
Středa Březen 17 12:02:50 CET 2004

> Kouknete na ImageTank na
> http://www.kobe.cz/katalog/imgtank.htm
> je to sice drahy jako mrcha, 20G za 20KKc, ale funkcni. Pripojuje se to na
> USB, ma 2,5HDD, takze je celkem odolny. Muze to slouzit i jako externi USB
> disk. Podivnost to sice je, ale uroven podivnosti je celkem nizka. I kdyz
> otazka byla trochu jinam, ale jako inspirace... Jinak ceny CF a SM jsou na
> povazenou, 2000 vc DPH za 32MB CF se mi zda byti zajimavym (Karma).

No prave - neco takoveho (mirne zjednoduseneho) jsem mel na mysli. Stoji to
pulku fotaku a pritom by to zrucny bastlir urcite zvladl udelat za par tisic
i s bazarovym HDD (sice ne tak velkym, ale 20GB je uz opravdu pro
profesionaly).
Tou podivnosti jsem mel na mysli DIMO - magnetooptiku (nevim jestli bych si
neco duleziteho ulozil zrovna touto metodou). Navic ta celkova ceny vcetne
rozhrani je opet nekde jinde.

> IMHO:
> CF jsou pameti s ATA radicem, tj. z pohledu rozhrani je to normalni IDE.
> Fotaky, co je umeji, si na karte vytvori nam znamou FATku filesystem a
> vetsinou adresar (Agfa napr dela IMAGFA), ktery obsahuje vsechny fotky
> pojmenovane nejak jako PIC0001 az PIC0999. Kdo umi na jednocipu radit IDE
> zarizeni, ma vystarano, jen splasit ten konektor pro CF.
>
> SM jsou asi hloupejsi zarizeni. O komunikaci a rozhrani toho moc nevim,
mam
> podezreni, ze je to jen FlashEPROM cip v jinem pouzdre, nez treba DIL.
Maji
> jakysi filesystem (mozna to, co dela msflash), ktery je mezi znackami
> kompatibilni (vetsinou). Pokud je to opravdu pamet jako treba SRAMka, pak
je
> problemem spis ten filesystem.
>
> Pokud jsem neco zvrtal, omlouvam se. Nezkoumal jsem tu technologii az na
hw.

Neco jsem si o komunikaci stahl - SM vypada to opravdu dooost podobne jako
obycejna FLASH. Bohuzel vetsina amaterskych a poloprofesionalnich OLYMPUSu
jede prave vyhradne na SM.

V.Wagner

> Vena Kovar

---