Menic pro vreteno

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 12:02:48 CET 2004

Libor Kavan wrote:
> Asi jo, mas nejaky napad jak na to ? Uvazuju o pouziti L6506 jako PWM
> generatoru rizeneho z procesoru pres DACm ktery bude delat ty sinusovky.
> Koncovy stupen - MOSFETY buzene pres IR2104. Je to uplna blbost ?

Jdes na to od konce, tedy od koncaku. Chtelo by to nejdriv podrobne
prostudovat ten motor. Jeli-to synchronni stroj, je potreba jej budit
polem synchronnim s polohou rotoru.

Takze nejdriv zkus tohle:
K vyvodum jedne faze motoru pripoj osciloskop, roztoc ten motor necim
na konstantni otacky (alespon nejnizsi pracovni otacky vretene ale pozor
abys neznicil osciloskop vysokym napetim) a zmer:
- otacky motoru (vretene?)
- frekvenci indukovaneho napeti
- prubeh indukovaneho napeti (sinus/obdelnik/lichobeznik?)
- amplitudu indukovaneho napeti

Opakuj mereni pro vsechny faze.
Mas-li jak, zmer jeste elektricky uhel fazoveho posunu indukovanych
napeti mezi vsemi (2?) fazemi.

> To ne, pri toceni rukou jsem vytocil asi necelych 20V, 50V jsem udelal tak,
> ze jsem na vystupni hridel namotal provazek a zatahnul jsem - jako kdyz
> startujes motorovou pilu ;->

<g>

> Jinak to vreteno ma v sobe jeste neco na mereni otacek, ale vubec netusim,
> jestli je to nejaka infrazavora nebo tachogenerator nebo uplne neco jineho.

To 'neco' muze byt podstatne pro zajisteni synchronnich otacek.
Nezbyva nez o tom zjistit vic.

Radeji se zeptam hned: je tam jeste 'neco' jineho z ceho trci draty? :)

--
Regards
           Petr Krc