Naklonovy spinac

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:02:47 CET 2004

>Nevie niekto, ci sa v Cesko/Slovensku niekde vyraba naklonovy spinac
>(ortutove "prasiatko")?
>Potreboval by som urobit nestandardny typ na zakazku.

Jestli jde o jeden nebo o par kousku, mohl by takovou vecicku udelat kazdy sklar co dela laboratorni sklo - zatavit dva platinove dratky a kulicku ortuti do kousku sklenene trubicky. Univerzity, vyzkumne ustavy (chemie, zejmena organicka ale i jine), maji vetsinou sveho sklare primo v ustavu, aby nemuseli s kazdou malickosti nekam behat.

J. Hanzal

P.S. Kdyz jsem cetl prvni chemickou knizku ve slovenstine, tak jsem asi do poloviny marne premyslel, co to je za prvek ten ortut? :-)