Naklonovy spinac

Petr Pivoňka PivonkaP
Středa Březen 17 12:02:43 CET 2004

Bejvavalo. Sklare jsme v ramci uspor propustili. Dnes ma sklare urcite VSCHT Praha. Mozna se jeste nejaci nachazeji v okoli fi. Cavalier Sazava, ale sklaru kteri umeji laboratorni sklo je opravdu malo, uz si pozadali o zapis do Cervene knihy.
S pozdravem

Ing. Petr Pivoňka
samostatný vývojový pracovník
Technický odbor DS458
CHEMOPETROL, a.s.
436 70 Litvínov - Záluží 1
+42035-616-4715, +420602-827746
mailto:pivonkap@chemopetrol.cz

>Nevie niekto, ci sa v Cesko/Slovensku niekde vyraba naklonovy spinac
>(ortutove "prasiatko")?
>Potreboval by som urobit nestandardny typ na zakazku.

Jestli jde o jeden nebo o par kousku, mohl by takovou vecicku udelat kazdy sklar co dela laboratorni sklo - zatavit dva platinove dratky a kulicku ortuti do kousku sklenene trubicky. Univerzity, vyzkumne ustavy (chemie, zejmena organicka ale i jine), maji vetsinou sveho sklare primo v ustavu, aby nemuseli s kazdou malickosti nekam behat.

J. Hanzal

P.S. Kdyz jsem cetl prvni chemickou knizku ve slovenstine, tak jsem asi do poloviny marne premyslel, co to je za prvek ten ortut? :-)