Interface ke compact flash (drive Redukce CF -> IDE)

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:02:41 CET 2004

>to se ani nedivim, ze tam neni zadny IO. CF karty totiz maji rozhrani velice
>podobne IDE. V podstate se vyssi bity adresove sbernice (A4-A10) daji
>zapojit 'natvrdo' a pri pouziti 16-ti bitoveho I/O staci pouze A1-A3, coz
>odpovida IDE. Prikazy jsou stejne (napr Identify Drive). Krasa na techhle
>mediich je v tom, ze dokazou pracovat i na 8-mi bitove sbernici bez
>pridavneho latche (jako jsem musel pouzit pro IDE), takze MCS51 nyni dokaze
>obslouzit IDE, SSFDC a CF. Jediny, co jeste neumim je SD :(

Snad jsem si vyse uvedene zkratky vylozil spravne. Chystam se pouzit nejakou kartu k prenosu dat mezi zaznamnikem zemetreseni (pro nase kraje naprosto nezbytna pomucka :-) a PC. Vzhledem k planovanemu objemu dat je RS232 mimo hru, ani do USB bych se nehrnul. Fyzicke premisteni karty se jevi jako prijatelne reseni.

Zatim zvazuji karty Compact Flash a redukci do PCMCIA. Predstavuji si, ze v notebooku se objevi novy disk, a pokud budou data na CF predstavovat nejaky smysluplny souborovy system, objevi se na disku take soubory. Snad obdobne se bude chovat ctecka pripojena k PC pres LPT nebo USB. Nejsem prilis daleko od skutecnosti?

Nema nekdo konkretni odkaz na specifikaci interface (radsi anglicky)?

J. Hanzal