OT: trhaci sila

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:02:40 CET 2004

No, tlak je sice sila na plochu, ale jaka sila? Sila kolma k te plose, coz neni totez, jako "trhaci sila" tedy napeti v tom materialu. Zkousel jsem si to tu ted spocitat (spravne je to tak na 20% :-)) A tah mi vysel prekvapive jednoduchy: F/l = p*r/2, kde F je sila pusobici na delce l dokonaleho valce, tlak p, polomer valce je r.

Jirka N.