VIDEO-CD

newsrobot newsrobot
Středa Březen 17 12:02:34 CET 2004

MPEG4 je STANDARD, ktory ako prva spolocnost implementovala spolocnost
Micosoft (zial) a jej codec bol hacknuty na dnesne DivX. Nie je pravdou, ze
neexistuje podpora pre tento format zo strany komercnych spolocnosti a ani
nie je pravda, ze ze MPEG je ulozeny v AVI. MS AVI je v podstate ako
kontajner. Ak nemate codec/decodec, tak Vam to ani Media player neprehra. Je
to velmi obdobne ako u Quick Time, len stym rozdielom, ze QT dokaze omnoho
viacej formatov. Tento sposob sa vola molecular engine, ktory umoznuje
integrovat rozne formaty. Podmienkou je mat codec pre prislusny format.
MPEG4 ma oproti terajsim formatom MPEG1 a MPEG2 tu vyhodu, ze dokaze
integrovat rozne multimedialne formaty vratane textov a obrazkov. Jeho
flexibilita umoznuje samozrejma VBR, custom scaling a mnozstvo dalsich
vymozenosti odvodenych od MPEG2. Pozor vsak na to, ze je podstatne
narocnejsi na decor ako MPEG2 a hlavne ak ide o rescaling pri playbacku. Je
to dane formatom (algoritmom) komprimacie/decomprimacie, kde su potrebne
vyssie vykony (FPU), ako u MPEG2.
Napr. na CeBite som videl mobilny telefon od Philipsu kde realtime bola
robena video konferencia medzi dvomi pristrojmi a modre pozadie bolo
klucovane inym video z PC. To vsetko v jednom malom mobilnom telefone. FR
bol asi 12/sec, co je plne vyhovujuce. Takychto rieseni tam bolo viacero.
Napr. nome DVD (nahrada VHS) vie ulozit na jeden DVD disk 4.7GB az 240 min
videa priamo z DV kamery. Kvalita bola COOL.

To len na doplnenie tych super stranok, kde autor zaspal dobu a pletie si
dojmy s pojmamy.

Lubos