OT: trhaci sila

Wek wek
Středa Březen 17 12:02:29 CET 2004

Zdravim

>nesmi davat vodive predmety...
Dalsi vseobecny omy. Mozu. Vytvoria skrat, a kedze U=0V, P=UxI=0W. Len sa trocha zdeformuje pole, no ale to je aj tak vacsinou dost
nehomogenne, takze to je jedno.
Nesmu sa davat ZLE vodive predmety napr. pohar so zlatym pasikom (nadherne iskri), ortutovy teplomer (asi by vybuchol, ale vraj sa
ortutova vybojka v mikrovlnke rozsvieti - neskusal som a neodporucam skusat doma).
Niektore keramicke nadoby (nie explicitne urcene pre mikrovlnku) maju dost velke dielektricke straty aby sa ohriali tak, ze sa
clovek popali. Ale inak by to vadit nemalo.
Ja bezne davam lyzicku do vody ked ohrievam, aby sa zabranilo skrytemu varu.
Mimochodom, ten skryty var je besnota, prehriata voda dokaze vybuchnut pri polozeni salky tak, ze ospliecha plafon... No a kedze ma
100oC a ak sa niekto nad taku salku nakloni, tak mu zostane len plasticka operacia - nezartujem, stava sa to.
Pozrite si pripadne howthingswork.virginia.edu

Jano Waclawek.