Polovodicova regulace cerpadla

Ing. Kotlaba Jaroslav kotlaba
Středa Březen 17 12:02:10 CET 2004

> Asynchronni indukcni motory se nedaji dobre regulovat omezovanim napajeni,
> vede to jen k jejich prehrivani a zmena otacek neni moc efektivni. Pouziva
> se na to stridacu, ale to stoji dost penez.

Kdysi jsem se o podobny problem zajimal, frekvencni menice jsou vetsinou na
trifazove napeti, pro jednofazove motory je to problem, trifazove menice
maji udajne ochranu proti nesymetrickemu zatizeni, takze asi by neslo pouzit
trifazovy menic a zapojit jen jednu fazi.
Pokud by nekdo vedel o nejakem frekvencnim menici jednfazoveho napajeni, tak
by mne to zajimalo. Zatim pouzivame pro zkusebni ucely generator sinus, nf
zesilovac a na vystupu trafo, ale to se pro normalni pouziti nehodi.

Kotlaba