Feritova antena

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:02:00 CET 2004

S feritkou na pasmu 40 MHz jsem delal pokusy taky. Vysilal i prijimal jsem
pro porovnani na ctvrtvlnny dipol, vykon 10 mW a sirka pasma prijimace cca
10 KHz. Obe anteny tesne nad zemi, po zemi rozhozene protivahy. Spojeni
chodilo pri pomeru signal/sum cca 6 dB (modulace 300 Hz) na 1,5 km. Kdyz
jsem vysilal pres feritku, dosah byl cca 500 m. Predpokladam ze kdybych pres
feritku i prijimal, dosah se jeste 3x zmensi. Jenze ta feritka, aby neco
vyzarila, ma velky cinitel jakosti (pomer proudu indukcnosti k cinne,
vyzarene slozce proudu) a musi se dost presne ladit. U prijimace
plati totez. Pokud je to levny komercne vyrabeny vysilac, tam se s tim nikdo
nes**e a ten dosah bude mnohem mensi. Pokud je dobry prijimac a staci dosah
10 az 20 m, melo by to jit i s dobrou feritkou. Jednodussi je ale kus dratu,
cca 1,5 m. Je to jistejsi.

Andel