komunikacny protokol Casio

Pavel Kriz pavkriz
Středa Březen 17 12:04:50 CET 2004

Kdysi jsem chtel take neco podobneho postavit, dnes mam mobil s T9 a je
to vyreseny.
Ale stejne neco poradim:

1. Diar pry nema zadny servisni rezim, kdy by ho bylo mozno "ovladat",
tedy zobrazovat na display a cist klavesy.
2. Moje koncepce byla takova:
Jediny rozumny jednosmerny prostredek komunikace je "tisk" z diare na
seriovou tiskarnu, pak Vam lezou z komunikacnoho portu normalni seriova
textova data reprezentujici tisknutou polozku z diare - vyzkousejte si
to, propojte s PC (original kabel nebo pres MAX232), puste terminal a na
diari dejte tisk - uvidite ten text, co byl v polozce v diari. Bude tedy
nutne dat mezi diar a mobil nejaky jednocip (problem napajeni???) ktery
prevede vstupujici text na ATGSM prikaz.
Implementace muze byt ruzna:
1. vymyslite nejaky format pro memo polozku, treba "SMS +420xxxyyyyyy
Text zpravy..." a jednocip to prevede na "poslat SMS "Text zpravy..." na
+420xxxyyyyyy" (format ATGSM najit v dokumentaci).
2. nebo treba "SMS Text zpravy..." a jednocip ulozi SMS-ku "Text
zpravy..." do mobilu do nejake slozky, treba "Odesilane" a uzivatel
odesle zpravu z telefonu rucne.
3. Nokii lze po kabelu (komunikace je implementovana v open-source
projektu http://www.gnokii.org/) simulovat stisky klaves na telefonu,
takze by melo jit "replikovat" nejakou polozku z diare do editovane
SMS-ky (mozna nejpohodlnejsi implementace, co se tyce obsluhy).

Nutne dodatky:
Vyjmenovane moznosti jsou podle me jedina, celkem snadno
implementovatelna, reseni.
Nejjednodussi je implementace 1.
Implementace 1. vyzaduje hardwarovy modem v telefonu, nebo znamy
komunikacni protokol PC<->mobil.
Implementace 2. - nevim, jestli "ulozit sms do slozky" je soucasti
ATGSM, pokud ano plati ad.1, pokud ne je nutno znat komunikacni protokol
PC<->mobil.
Implementace 3. - simulace stisku klaves je ciste zalezitosti telefonu,
a pokud to telefon umi, je nutno znat komunikacni protokol PC<->mobil.

Na vasem miste (pokud mate mobil s hw-modemem) by nejdriv zkusil
implementaci 1 a pak se pouztel do neceho dalsiho.

S pozdravem Pavel Kriz