PIC versus Atmel

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 12:04:49 CET 2004

Zdravim,

>Nejlevnejsi programator PICu ma 1tranzistor, 3 odpory, 1 kodan a 2 zenerky.
>Mas neco levnejsiho na Atmela ? Instrukcni soubor ma Atmel z 51, coz neni
>zadne plus. Sice je notoricky znamy, ale pro zapis mene prehledny. PIC ma
>jednodussi a citelnejsi kod, ale je to samozrejme vec vkusu. Dale mam
>takovy pocit, ze PIC ma vetsi vykon na jeden vystup + pullup odpory.
>Vyhodou atmela je vetsi pocet V/V pinu o 2, seriovy port a analogovy
>komparator. Vyse popsane vlastnosti plati jen a pouze pro srovnani typu
>PIC16F84 x AT89C2051. Jsou to nejpouzivanejsi zastupci obou vyrobcu. Jinak
> [...]

Myslim si, ze 51 sa teda asi moc nechyta. Ale na 16F877 je tot ATmega163.
Cenovo to vypada rovnako, len to zhananie. Na ATmega163 je zase PIC18C452 v
minimalnom baleni a tak dalej do kolecka...

Ked teda zabudnem na problemy so zhananim, a pozriem na klady a zapory, tak
PIC je dobry tam, kde nie je treba prilis velky vykon a spotrebu. AVR vyhra
tam, kde zase treba minimalizovat spotrebu pri velkom vypoctovom vykone.
Periferie maju vsetky asi rovnake a da sa vybrat z celej skaly, kde je z
PICov asi vacsi vyber kombinacii. Zatazitelnost jednotlivych pinov je 25mA
vs. 20mA.

Programovanie: 51 vs. PIC12,14,16 asi velky rozdiel nebude. Akurat ze PIC ma
tych instrukcii len par a prehladne usporiadanych. AVR vs. PIC18 zase velky
rozdiel nie je. Instrukcny subor je velmi podobny.

Nevyhoda PICov je stale prepinanie medzi bankami. Ale to sa da jednoducho
obist, napr. pouzivanim registrov INDF+FSR.

A.