hromada COM portu k PC

xmyslik@aldebaran.feld.cvut.cz xmyslik
Středa Březen 17 12:04:48 CET 2004

On Fri, 2 Mar 2001, Richard Kaliciak wrote:

> Nazdar!
>
> Ked uz sme pri PC a COM-Portoch, tak poradte. Standardne su na doske dva
> porty (COM1 a COM2). Ak chcem pridat dalsie dva pomocou IO-karty, tak
> Problem je i interrupte. Ak dam pre COM3 a COM4 IRQ4 a IRQ3, tak to sice
> BIOS rozpozna. Ale ak pod NT obsadim COM1 napr. modemom, tak uz COM3
> nieje volny. To iste plati aj o COM2 a COM4. Ma na to niekto riesenie?
> Prosim ale okrem navrhov, aby som pouzil iny IRQ. Uz nieje ziadny iny
> volny.
> Volakde som citat, ze IRQ-sharing by mal fungovat. Treba nieco nastavit
> [...]

IRQ sharing nefunguje v pripade, ze jsou porty integrovane na desce a
pridavate napr. rozsirujici ISA kartu. Navic na PCI jde dat irq sharing
tak ze date dve zarizeni na stejne irq, ale na ISA to nejde protoze logika
je pozitivni (zvracena) takze tam se musi urovne orovat (do log. 1 )
kdezto na PCI staci spojit vystupy TTL karet paralelne a spousti se to do
log. 0.

l.