Atmel vs PIC

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 12:04:47 CET 2004

Ahoj,

> [...]
>Subject: Re: Atmel vs PIC
>Date: Sun, 4 Mar 2001 13:26:20 +0100

>kde je
>Pokial
>cez
>dalsi klon,
>neviem ci
>
>Beru v uvahu original Atmel (az bude standard PIC za 20 let delat 20
>vyrobcu, bude v PICech jeste vetsi gulas).
>A mate nespravne informace. R0 az R7 jsou sice ve ctyrech bankach, ale
>jen pokud k nim pristupujete jako k registrum Rx. Jinak jsou dostupne
>jako jedna souvisla pamet i s celym  zbytkem RAM (tedy souvislych

Takze to ale potom musim zabudnut na vsetky krasy, ktore mi registre Rx
poskytuju, zabudnut na to, ze kdesi musi byt ulozeny aj stack, zabudnut na
krasu bitoveho pola a vobec vsetko robit max. len s registrami A,B,DPTR.

> [...]
>Nechci se chlubit, ale mam na svem konte cca 40 prumyslove vyrabenych
>aplikaci, a nikdy mi nechybelo: 3 citace, PWM (i kdyz je to fakt super
>vec), 2 komparatory, RAM 224 byte. Je ale pravda, ze nekdy (v 2%
>pripadu chybi ta EEPROM, watchdog. Jen tak mimochodem, co udela
>PICista, kdyz se (ne ze bych si to pral) PICy ztrati z trhu? Atmelista
>vezme i80C31 (cca 30 Kc) a jednu EEPROM i2716(? Kc), jeden 74HC573
>(cca 8 Kc) a ma nahradu - troufam si tvrdit i za dalsich 10 let. Ono
>neni umeni mit jednu super vec, ale je umeni tu jednu opravit i v

Myslim si, ze aplikacii sa najde dost, napr. nieco na baterie. V tom, kde s
Vami suhlasim, je ich dostupnost v pripade nudze.

>+++

>Ja nerikam, ze to PIC nestihne (i kdyz to je otazka, jak jsou
>komponovany instrukce). Nicmene Atmel to stihne a co vic chcete za ty
>penize..

Pre mna je v prvom rade spolahlivost a kvalita, az potom su peniaze.

>+++

>Ten $1 navic je Vam malo (kdyz ne vzdy potrebujete EEPROM a watchdog?)

Neviem, akosi som mal vzdy pocit, ze watchdog a brown-out su absolutne nutne
v akejkolvek aplikacii. Lebo to potom dopadne tak, ze sa pri niektorych
povinnych skuskach chytite za hlavu...

>+++

>SK. A
>svab,
>
>Tady s Vami souhlasim bez vyhrad - spise jsem chtel nastinit, ze to u
>Atmela neni zase buhvijaky horor a drahy spas.
>
>+++

>Treba na
>emulovat o
>
>Na to se kouknu. Jestli je to hardwarovy emulator, tak Vam predem
>dekuji, ponevadz to je zatim ten hlavni duvod, proc jsem nezacal delat
>take na PICech.

Spravnu adresu som Vam poslal v predchadzajucom maily, ale este raz:

www.myke.com, EMU-II.

>+++
>
>PS: Atmel povazuji za lepsi kvuli: standardu, cene a moznostech
>hardwarove emulace (to se ale mozna brzy zmeni..) Nicmene PICy jsou
>dneska vsude, ale clovek vidi ponejvice ruzne hraci kostky a blbosti,
>ktere PICum v techto aplikacich snizuji jejich kredit.

Pice su vsade, kde to s Atmelom ide dolu vodou, a to nie preto, zeby 51 mala
zlu architekturu, ale preto, ze ked na nu prastite co i len trochu vacsie
ESD, bursty a podobne svinstva, tak sa bez rozlucenia poberie do vecnych
lovist a to este stravite na tom dva tyzdne badania. Toto mozete trochu
zmenit tak, ze nepouzijete vyrobcu XXX ale vyrobcu YYY. Ale v tom pripade sa
urcite zmeni cena. Pice su napr. tam, kde sa vyzaduje spolahlivost na 1000%,
teda napr. v autach, lebo tam sa elektronika netestuje "slabym cajovym
odvarom" ale su tam specialne odborove normy, o ktorych sa Vam ani len
nesniva a ktorych parametre su radovo o dva rady vacsie nez su normalne
limity. A cena sa pocita na mikro-jednotky.
Takze mate na vyber, bud budete veci robit profesionalne, na urovni a tym
padom aj za peniaze, alebo sa budete hrat na piesocku a pocitat haliere.

A.

p.s. Nasa debata asi nema konca, ale povodne sa dotycny pan pytal na
rozdiely medzi Atmelom a Picom. A z tohto pohladu si myslim, ze je dobre,
ked sa o veci rozprava co najviac. Dotycny si mozete urobit aspon trochu
prehlad.