Prosim poradte mi s uzemnenim :-)))

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:04:47 CET 2004

Mam taky sve zkusenosti. Antena u radiotelemetrickeho systemu byla na
strese, uzemena a propojena s nulakem propojkou okolo pulky baraku a  cele
zarizeni bylo zrovna pri bource rozdelane a odpojene od site. Blysklo se,
mezi zarizenim a nejblizsi zasuvkou skocila 30 cm jiskra (bylo to v dobe
predpocitacove), odesel zesilovac MA0403, od ktereho vedlo k bedne 1 m
dvojlinky, svarily se kontakty u jazyckovych relatek a vsechno zhaslo. Venku
se rozlitly jiskricky od 20m vzdaleneho sloupu (asi misto uderu). Vypadly
jistice, na kterych nebylo nic zapnute a dlouho jsem si schovaval zarovku s
neporusenym vlaknem a s prepalenym privodnim dratkem (takovy ten ztenceny
dole u patice, co mel slouzit jako pojistka). Pro tu zarovku jsem mel
vysvetleni, ze tam chytnul vyboj a sel pres nej vetsi proud, nez pres
vlakno.
    Jeste si myslite, ze lze vedeni jednoduse uzemnit a klidne ho pripojit
na pocitace?  Ja bych tu odvahu nemel. Poridte si svetlovod.

Andel

> lanko

> to je strasne tezke, nam to odchazelo at to bylo uzemneny nebo ne. Jak to
> svihlo do kilometru od nas , sel jsem pro nove sitovky. Zaplat panbu, ze
PC