Prosim poradte mi s uzemnenim :-)))

Michal Krestan krestan
Středa Březen 17 12:04:45 CET 2004

> Mam taky sve zkusenosti. Antena u radiotelemetrickeho systemu byla na
> strese, uzemena a propojena s nulakem propojkou okolo pulky baraku a  cele
> zarizeni bylo zrovna pri bource rozdelane a odpojene od site. Blysklo se,
> mezi zarizenim a nejblizsi zasuvkou skocila 30 cm jiskra (bylo to v dobe
> predpocitacove), odesel zesilovac MA0403, od ktereho vedlo k bedne 1 m
> dvojlinky, svarily se kontakty u jazyckovych relatek a vsechno zhaslo. Venku
> se rozlitly jiskricky od 20m vzdaleneho sloupu (asi misto uderu). Vypadly
> [...]

Zajimalo by me, co udelat s antenou od vysilace, ktera je na strese jednoho baraku. Co s uzemnenim ? Je to GP/4, kde je zem spojena nahore s hromosvodem a dole u konce koaxu s nulakem. Jak mam ochranit koncovy stupen (nebo rovnou cely) vysilac pred bleskem ? Docela by me to zajimalo, protoze ten vysilac je pomalu drazsi nez PCko.

			Michal