Atmel vs PIC

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:04:45 CET 2004

>Bylo by ale zajimave se dozvedet, zda nekdo neco delal
>a behem vytvareni aplikace se projevila takova vlastnost
>procesoru (rychlost, pamet, instrukcni sada), ktera zabranila
>nebo ztizila dalsi postup v aplikaci, nebo si po vytvoreni teto
>aplikace rekl - to bych s timto procesorem podruhe nedelal.

Mel jsem jednu aplikaci, kterou bych bez slave SPI interface nemohl dost dobre udelat. V jednom aparatku jsem potreboval zachytavat data, ktera jiny procesor posilal na displej, konkretne na obvod MAX7219 se seriovym interface typu SPI. Pouzil jsem PIC16C73 a hlavne jeho SPI port ve slave modu, coz bylo vzhledem k frekvenci signalu SCK (asi 500kHz) jedno z mala moznych reseni. Slave SPI se, pravda, pouzije zridka, ale prirovnal bych to k airbagu v aute - taky ho nepouzivate denne, ale kdyz je potreba, prijde vhod :-).

A docela nedavno jsem pouzil PIC16HV540, muze totiz pracovat s napajenim 3-15V, pritom ma klidovy odber <1uA. Mam ho v bateriovem pristroji (9V) ovladanem dvema tlacitky - podle stisknuteho tlacitka vybere zdroj signalu a zapne napajeni merici casti. Po 30 vterinach vsechno vypne a jde spat. Ke sve cinnosti potrebuje jeden odpor a jeden kondenzator, sam prijde asi na 55Kc. Ani tady me nenapada mnoho alternativnich reseni.

J. Hanzal